2007-ben debtlt a kirlykategriban, tavaly megszerezte els futamgyzelmt, idn pedig Jenson Button egyik legnagyobb kihvjv avanzslt a vilgbajnoki cmrt folytatott kzdelemben a Red Bull Racing volnzsonglrje, Sebastian Vettel.
A nmet versenyz kt futamgyzelmvel jelenleg a vilgbajnoki tabella harmadik helyt foglalja el, s a Red Bull remek formjnak ksznheten risi eslye van arra, hogy befogja a
 |
Brawn-Mercedes bajnoki llovast, Jenson Buttont.
A Magyar Nagydj eltt az F1Center.hu exkluzv interjt ksztett Vettellel, melyben a fiatal versenyz szt ejtett idei eslyeirl, a nagycsapatokrl, valamint a Hungaroringhez fűzd viszonyrl is.
A kzelmltban mr jrtl egyszer Magyarorszgon, a Red Bull utcai pardjnak keretein bell. Rengeteg szurkold van haznkban is. Mit gondolsz Magyarorszgrl?
Sebastian Vettel: A szegedi ltogats fantasztikusra sikerlt, rdekes volt versenyautval krzni a vros utcin. Tkletes idjrs fogadott bennnket, s j volt ltni a hatalmas s lelkes tmeget. Ami Magyarorszgot illeti: addig csupn Budapestet volt szerencsm ltni, igazn lenyűgz vros.
Annak idejn a Magyar Nagydj volt az els igazi versenyhtvgd a Red Bull-csald szneiben. Milyen emlkeid vannak a 2007-es vbl?
S.V.: Nagyon fontos verseny volt szmomra, hiszen az volt a legels megmrettets j csapatommal, a Scuderia Toro Rossval. ppen ezrt csak pozitv emlkeim vannak arrl az idszakrl.
Ha nhny mondatban jellemezned kellene a Hungaroringet, mit mondanl?
S.V.: A Hungaroring risi kihvst jelent, mind az aut, mind a versenyz szempontjbl. Keskeny, poros s szmos lass kanyar tallhat rajta, az elzs klnsen nehz, szval az idmrn elrt pozci nagyon fontos. ltalban nagyon meleg van, gy a motor hűtse mindig kritikus feladat, de emellett a fkeknek is rendkvli mdon megterhel. A plya fellete sokat vltozik a htvge sorn, s az aut belltsakor ezt figyelembe kell venni.
Ha jl tudom, 2004-ben mr jrtl Budapesten, Dietrich Mateschitz trsasgban.
S.V.: Valban gy van, de tl rgen volt ahhoz, hogy brmit is felidzzek arrl a ltogatsrl.
Beszljnk egy kicsit a vilgbajnoksgrl: jelenleg a harmadik helyen llsz az egyni tabelln. Mit gondolsz, van eslyetek legyzni a Brawn-Mercedest?
S.V.: Ami a bajnoki cmet illeti: nagyon hossz mg a szezon, gy annyi pontot kell gyűjtennk, amennyit csak tudunk. Minden versenyen nagyon kemny kzdelmek vrhatak. Csupn akkor gondolhatunk a vilgbajnoki trfera, amikor mr csak nhny verseny lesz htra.
Mi a vlemnyed a „nagycsapatok” idei gyenglkedsrl?
S.V.: Ktsgtelen, hogy nhny csapat nehezebben tudott alkalmazkodni az idei szablyrendszerhez, mint azt brki is vrta volna. Mindazonltal a tradicionlis csapatoknak megvan a megfelel tapasztalatuk s kpessgk ahhoz, hogy a gyenge szezonkezdet utn felzrkzzanak. Egyszval nem engedhetjk meg magunknak, hogy laztsunk.
Vezetstechnikai szempontbl mit gondolsz, miben kellene mg fejldnd?
S.V.: Termszetesen minden versenyhtvgn van lehetsg javulni s fejldni. Minden egyes futam utn megvizsgljuk a teljestmnynket az aut belltsa, valamint a vezetstechnika szempontjbl is. Ezeket a tapasztalatokat hasznostani tudjuk a kvetkez versenyen. lvezem a vezetst, brmilyen plyrl vagy krlmnyrl legyen is sz. A clom, hogy folyamatosan tanuljak s javtsak a teljestmnyemen minden tekintetben.
A tavalyi vvel sszevetve az autk nagyban klnbznek egymstl. Milyen technikai mdostsokat javasolnl, melyekkel rdekesebb lehetne tenni a Formula-1-et a nzk szmra?
S.V.: Lehet brmi, amivel knnyebb vlik az elzs.
A jelenlegi versenynaptrbl melyik plya ll legkzelebb hozzd?
S.V.: Nincs kifejezetten kedvenc plym, szmos lvezetes helyszn van. Fknt a nagy hagyomnyokkal s tradcikkal rendelkez versenyplykat szeretem. |