2007-ben debütált a királykategóriában, tavaly megszerezte első futamgyőzelmét, idén pedig Jenson Button egyik legnagyobb kihívójává avanzsált a világbajnoki címért folytatott küzdelemben a Red Bull Racing volánzsonglőrje, Sebastian Vettel.
A német versenyző két futamgyőzelmével jelenleg a világbajnoki tabella harmadik helyét foglalja el, s a Red Bull remek formájának köszönhetően óriási esélye van arra, hogy befogja a
|
Brawn-Mercedes bajnoki éllovasát, Jenson Buttont.
A Magyar Nagydíj előtt az F1Center.hu exkluzív interjút készített Vettellel, melyben a fiatal versenyző szót ejtett idei esélyeiről, a nagycsapatokról, valamint a Hungaroringhez fűződő viszonyáról is.
A közelmúltban már jártál egyszer Magyarországon, a Red Bull utcai parádéjának keretein belül. Rengeteg szurkolód van hazánkban is. Mit gondolsz Magyarországról?
Sebastian Vettel: A szegedi látogatás fantasztikusra sikerült, érdekes volt versenyautóval körözni a város utcáin. Tökéletes időjárás fogadott bennünket, s jó volt látni a hatalmas és lelkes tömeget. Ami Magyarországot illeti: addig csupán Budapestet volt szerencsém látni, igazán lenyűgöző város.
Annak idején a Magyar Nagydíj volt az első igazi versenyhétvégéd a Red Bull-család színeiben. Milyen emlékeid vannak a 2007-es évből?
S.V.: Nagyon fontos verseny volt számomra, hiszen az volt a legelső megmérettetés új csapatommal, a Scuderia Toro Rossóval. Éppen ezért csak pozitív emlékeim vannak arról az időszakról.
Ha néhány mondatban jellemezned kellene a Hungaroringet, mit mondanál?
S.V.: A Hungaroring óriási kihívást jelent, mind az autó, mind a versenyző szempontjából. Keskeny, poros és számos lassú kanyar található rajta, az előzés különösen nehéz, szóval az időmérőn elért pozíció nagyon fontos. Általában nagyon meleg van, így a motor hűtése mindig kritikus feladat, de emellett a fékeknek is rendkívüli módon megterhelő. A pálya felülete sokat változik a hétvége során, s az autó beállításakor ezt figyelembe kell venni.
Ha jól tudom, 2004-ben már jártál Budapesten, Dietrich Mateschitz társaságában.
S.V.: Valóban így van, de túl régen volt ahhoz, hogy bármit is felidézzek arról a látogatásról.
Beszéljünk egy kicsit a világbajnokságról: jelenleg a harmadik helyen állsz az egyéni tabellán. Mit gondolsz, van esélyetek legyőzni a Brawn-Mercedest?
S.V.: Ami a bajnoki címet illeti: nagyon hosszú még a szezon, így annyi pontot kell gyűjtenünk, amennyit csak tudunk. Minden versenyen nagyon kemény küzdelmek várhatóak. Csupán akkor gondolhatunk a világbajnoki trófeára, amikor már csak néhány verseny lesz hátra.
Mi a véleményed a „nagycsapatok” idei gyengélkedéséről?
S.V.: Kétségtelen, hogy néhány csapat nehezebben tudott alkalmazkodni az idei szabályrendszerhez, mint azt bárki is várta volna. Mindazonáltal a tradicionális csapatoknak megvan a megfelelő tapasztalatuk és képességük ahhoz, hogy a gyenge szezonkezdet után felzárkózzanak. Egyszóval nem engedhetjük meg magunknak, hogy lazítsunk.
Vezetéstechnikai szempontból mit gondolsz, miben kellene még fejlődnöd?
S.V.: Természetesen minden versenyhétvégén van lehetőség javulni és fejlődni. Minden egyes futam után megvizsgáljuk a teljesítményünket az autó beállítása, valamint a vezetéstechnika szempontjából is. Ezeket a tapasztalatokat hasznosítani tudjuk a következő versenyen. Élvezem a vezetést, bármilyen pályáról vagy körülményről legyen is szó. A célom, hogy folyamatosan tanuljak és javítsak a teljesítményemen minden tekintetben.
A tavalyi évvel összevetve az autók nagyban különböznek egymástól. Milyen technikai módosításokat javasolnál, melyekkel érdekesebbé lehetne tenni a Formula-1-et a nézők számára?
S.V.: Lehet bármi, amivel könnyebbé válik az előzés.
A jelenlegi versenynaptárból melyik pálya áll legközelebb hozzád?
S.V.: Nincs kifejezetten kedvenc pályám, számos élvezetes helyszín van. Főként a nagy hagyományokkal és tradíciókkal rendelkező versenypályákat szeretem. |