RED BULL
A Red Bull Racing egy hosszú próbálkozás újabb állomása. A csapatot (illetve annak jogelõdjét) eredetileg Jackie Stewart, a legendás skót pilóta alapította. Szerény sikerek után eladta csapatát az addig motorszállítóként szereplõ Ford-nak, akik Jaguar néven folytatták a versenyzést. Több sikert nekik sem sikerült elérniük, így aztán 2004-ben bejelentették, hogy kivonulnak a sportból. Az egység jövõje sokáig kérdéses volt, míg végül a motorsportokat rendkívül lelkesen támogató osztrák Dietrich Mateschitz megvette a csapatot, aki a Red Bull energiaitalt gyártó cég tulajdonosaként hatalmas anyagi hátérrel rendelkezik.
2005: A sors iróniája, hogy az addig gyengén teljesítõ és rengeteg gúnyolódás céltáblájaként szereplõ Jaguar kasztni 2005-ös verziója (immáron Red Bull színekben) a McLaren-tõl leigazoló David Coulthard kezében szinte szárnyra kapott, és a skót veterán nem egyszer szerzett meglepetést a mezõnynek, rögtön az idénnyitó ausztrál futamon a 4. helyig jutva. Csapattársai Christian Klien és Vitantonio Liuzzi voltak, és hárman együtt 34 pontot szereztek, ami a 7. helyre volt elég a csapatok közti bajnokságban.
2006: Iismét David Coulthard és az immáron teljes állásban lévő Klien volt a csapat két pilótája, és a komoly szándékot és anyagi befektetéseket mi sem igazolta jobban, mint hogy 2006-ra a csapat megszerezte a Williams és a Mclaren korábbi sztár-konstruktőrét, Adrian Newey-t. A 2006-os autón már nem dolgozott, és ez meg is látszott a csapat teljesítményén, gyakran csak bukdácsoltak, bár Coulthard Monacoban dobogóra állt.
2007: Minden energiát és reményt a 2007-es évbe és autóba fektettek, amit továbbra is DC, és az újonnan/visszaérkező Mark Webber kormányzott. Sebesség tekintetében az autó előrelépés volt, noha messze nem akkora mint amit reméltek, viszont a megbízhatósága annyira pocsék volt, hogy eleve elvette az esélyét egy kiemelkedő teljesítménynek. Rengeteg pontot vesztettekm elsősorban az autó Achilles-inának bizonyuló váltó miatt, de még így is sikerült (a McLaren kizárása után) az 5. helyen zárniuk. A csapat jó irányban halad, ha kiküszöbölik a megbízhatósági problémákat, 2008 jó évük lehet.
2008: Nagy fejlődést vártunk tőlük, az év első felében még össze is jöttek a dolgok, de valami oknál fogva a kiscsapat (Toro Rosso) megelőzte őket, mind gyorsaságban, mint megbízhatóságban.
2009-re a visszavonuló David Coulthard helyére Sebastian Vettel érkezett a Toro Rossótól, Mark Webber maradt a csapatnál. Az új tesztpilóta – a Toro Rossóval közös alkalmazásban – az új-zélandi Brendon Hartley lett, aki azonban nem kapta meg időben a Formula–1-es szuperlicencet. Helyettesítésére visszahívták David Coulthardot, aki bár már visszavonult, az első néhány futamon a csapat tartalékversenyzőjeként vett részt Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon Vettel a 3., Webber pedig a 8. rajtpozíciót szerezte meg. A versenyen azonban egyik autó sem tudott pontot szerezni, mert míg Webbernek egy rajtbaleset miatt megsérült az autója, addig Vettel 2. helyének a Robert Kubicával való ütközés vetett véget.
A második futamon, Malajziában is jól teljesítettek a pilóták, Webber az 5., Vettel pedig újra a 3. helyet szerezte meg, de egy büntetés miatt csak a 13. helyről indult a futamon. A futamon felhőszakadás volt, ezért leálították a felénél. A végeredményt tekintve Vettel megint kiesett, Webber viszont a 6. (pontszerző) helyre hozta be az RBR-t.
A kínai futamon a Red Bull első sort a renault-s Fernando Alonso akadályozta meg, Vettel másodszorra szerezte meg a pole-t, míg Webber a 3. rajtkockát bérelte ki. Vettelt senki se zavarta meg abban, hogy győzzön, míg Webber a Brawnokkal csatázott a 2. helyért, amit végül elvitt.
A Nürburgringen Webber szerezte meg a pole-t. Barrichello és Hamilton is lerajtolta, előbbivel koccant is, amiért boxutca-áthajtásos büntetést kapott. Barrichello beragadt Massa mögé, míg Hamiltont már az első kanyarban egy defekt sújtota, így ezek után könnyedén szerezte meg első futamgyőzelmét. A csapat a jó taktikának köszönhetően Vettelt felhozta a 2. helyre, teljessé téve a sikert a csapat számára.
Csapat:
|
|
Red Bull Racing
|
Nemzetiség:
|
|
Osztrák
|
Központ:
|
|
Milton Keynes, Egyesült Királyság
|
Első futam:
|
|
2005, Ausztrál Nagydíj
|
Honlap:
|
|
www.redbullracing.com
|
|