Közérdekű hírek : Vettel és a közel 4tizedes előny: Ismét betámadják a Red Bullt? |
Vettel és a közel 4tizedes előny: Ismét betámadják a Red Bullt?
2012.06.24. 21:31
A mezőnyt hidegzuhanyként érte a tény, hogy Sebastian Vettel közel négytizedes előnnyel hozta el a pole pozíciót Lewis Hamilton elől az Adrian Newey által renovált RB8-cal. Mindenki szoros csatára számított, majd jött a kör, melynek titkát nem akarta elárulni a Red Bull kétszeres bajnoka.
Tegnap a legszorosabb Q2-őt láthattuk Valenciában, mióta létezik az új kvalifikációs rendszer: az első tíz versenyző 2 tizeden belül volt. Mindenki hasonlóan szoros időkre számított az utolsó felvonásban, majd jött Vettel, aki közel négy tizedet vert a McLarenre – és mindezt egyetlen nekifutással.
A kettős padlólemezként elhíresült megoldás pénteken debütált Valenciában, de a Q3-ig senki kapott reális képet a rendszer potenciáljáról. Mivel a gép átment az FIA szokásos átvizsgálásán, elméletileg szabályos Adrian Newey legújabb agyszüleménye – egyelőre.
Elterjedt vélemény, hogy a Red Bull dupla diffúzorok hatását akarja visszanyerni az elképzeléssel, de nagyobb bökkenőt jelenthet Darren Heath, a sokat látott és hallott profi fotós megfigyelése: Heath a már megszokott állásából lőtte a képeket pénteken, és elmondása szerint Vettel autójából olyan hangok jöttek, melyek a „gázelvételnél történő befújásra” emlékeztették. Ez utóbbit tavaly tiltották be, amikor a diffúzorok még a gázelvételkor is kaptak egy kis kipufogógázt, köszönhetően a motorprogramozásnak.
Az FIA tegnapi sajtótájékoztatóján Hamiltonnak és Vettelnek szegezték a kérdést, hogy vajon mi a titkuk a pole pozíció elhappolásánál:
„Mi a titkod?”- fordult Hamilton a némethez.
„Nem mondhatom el neked. Nem vagyok benne biztos, hogy van titok. Mint tudjuk, az időmérő egy körről szól, és hogy őszinte legyek, a mai nehéz volt, és nagyon ravasz, mert a szél hatalmas szerepet játszik itt; néha jobban fúj, mint máskor, és általában véve is nagyon csúszós a pálya.”
„Az is nyilvánvaló, hogy a tapadás kevesebb, mint az előző évben, mert az autóknak kisebb a leszorítóereje, és ettől elég trükkös lesz a dolog.”
Az F1.com is megkérdezte erről a német versenyzőt. A spekulációk szerint Adrian Newey ismét valami különlegeset álmodott meg a padlólemezzel. Igaz ez?
„Nem, de van néhány új alkatrészünk az autón, és ezek egyértelműen előrelépést jelentenek számunkra. Még több fejlesztési lehetőségünk van a következő versenyekre, de az is nyilvánvaló, minden csapat számára nehéz megérteni azt, hogy milyen irányban induljanak el a fejlesztéseket illetően. Ez a szezon rejtélye” – mondta nevetve Vettel.
A német Bild szerint Vettel mosolya nem tarthat sokáig, mert az ügy könnyen a „következő tiltakozáshoz vezethet, melynek célpontja a Red Bull”.
„Csak rá kell nézned az autójára, hogy tudd, honnan jön ez a nagy különbség”- idézte a lap Hamiltont.
„A főnököm nem szeretné, hogy ezt mondjam, de… Az a célom, hogy ott fejezzem be, ahol elkezdem”- tette hozzá a mclarenes.
Romain Grosjean sem volt sokkal derűlátóbb, pedig az E20 remek gumikezelése még sokat jelenthetne a negyedik helyről:
„Azzal a szándékkal rajtolok el, hogy nyerni akarok. De úgy gondolom, hogy ha Vettel tartja azt a tempót, akkor érinthetetlen."
(f1-live.hu)
|