Krdezz-felelek Christian Hornerrel
2012.04.03. 17:01

A SkySports tvcsatorna ’The F1 Show’ cm msornak legutbbi sztrvendge Christian Horner volt, akit Mark Webberrl s Sebastrian Vettelrl, a vilgbajnoki cmvd Narain Karthikeyannal folytatott balhjrl, valamint a Mercedes krl foly vitrl krdeztek…
Elszr is, beszlgessnk Mark Webberrl. Mi a vlemnye arrl, ahogy az els kt futamon teljestett?
Christian Horner: Szerintem Mark ezt a szezont kt ers versennyel kezdte. Jl teljestett a tl folyamn, nagyon versenykpes volt a teszteken, s azt hiszem, a gyzelme 2011 utols versenyn megadta neki azt a lkst, amire szksge volt. Az idmredzseken mutatott teljestmnye nagyon jl szerepelt.
A tavalyi esztendt kveten gy rezte, van mit bizonytania idn?
CH: Biztos vagyok benne. Sebastiannak tavaly egy rendkvl dominns szezonja volt, s amikor ugyanabban a technikban lsz, azt nehz elfogadni, akrmelyik sportolnak, akrmelyik piltnak. De Mark egy abszolt knyrtelen versenyz. Teljesen elktelezte magt az edzsnek, az idei felkszlsnek, s a szezon kezdetn nagyon ers volt. Remlhetleg kpes lesz ebbl az ers kezdsbl egy j vet felpteni.
Ennyit Markrl. Mi a helyzet Sebastian Vettel idnykezdetvel?
CH: Szerintem Sebastian az Ausztrl versenyen kivtelesen jl ment. Ahogy Nico Rosberget kls ven megelzte, az kivl volt. Aztn egy kicsit szerencssek voltunk a biztonsgi aut miatt, de ettl fggetlenl a tempja nagyon ers volt. Teht az idmredzst kveten a dobogs hely, a msodik pozci mg tbb is, mint amire szmtottunk.
Malajziban is kinzett egy j eredmny, de nem volt szerencsje. Sajnos a balesete Karhikeyannal 12 rtkes pontjba kerlt. m Seb egyelre mg nem teljesen elgedett az autval, klnsen szombaton, de kszlnk nhny jtssal, melyek remlhetleg segteni fognak neki. De vasrnap nagyon, nagyon versenykpes volt.
Mindenki a tnkrement rdirl, megszegett utastsokrl beszl. Mi trtnt valjban?
CH: Nos, elszr is, az jraindtst kveten elvesztettk a rdikapcsolatot Sebastiannal. Lttuk, hogy prblja hasznlni, de sajnos nem mkdtt. Szval minden zenetet abban a remnyben kldtnk neki, hogy taln eljut hozz.
Alapveten a Karthikeyannal val tkzs utn egy esemnysor indult el, a defekt, a bal hts fk htcsatornjnak meghibsodsa, s az aut fkezse s kanyarodsa tlmelegedshez vezetett.
Szval biztonsgi szempontbl meg voltunk gyzdve rla, hogy katasztroflis kvetkezmnyei lehetnek: csnyn megprdl, vagy sszetri magt. gy azon a ponton azt mondtuk, hogy meg kellene lltania az autt. Sebastian nagyon jl kezelte a helyzetet, tudta, hogy mi trtnik, hiszen rezte, hogy a fk sokkal mlyebben fog. Ezt a verseny utn el is mondta neknk.
Aztn Maldonado kiesett, egy kr volt htra, s gy gondoltuk, ’ok, maradjunk kint, mert brmi megtrtnhet, s lehet, hogy sikerl pontot szerezni’. De aztn a hmrsklet tovbb emelkedett. Mivel nem akartuk kockztatni a biztonsgt, megprbltuk meglltani. De az zenetek sajnos nem jutottak el hozz. Ahogy az kiderlt, Sebastian az utols krben egyltaln nem hasznlta a fket, s minden ron ltni szerette volna a kocks zszlt.
Sebastian nem nyilatkozott kimondottan hzelgen Karthikeyanrl. Uborknak nevezte – brmit is jelentsen ez nmetl. Aztn iditnak nevezte. Egy kicsit elvesztette a hidegvrt?
CH: Alighogy elvesztett egy negyedik helyet, mris egy mikrofon eltt tallta magt. rthet, hogy dhs volt, s kiadta magbl a frusztrcit. De ez csak egy dolog. Azt hiszem brmelyik versenyz, hasonl szituciban, totlisan ideges lenne.
Termszetesen a versenybrk is gy vltk, hogy Narain volt a hibs, s ennek megfelelen kezeltk a helyzetet. De nem gondolnm, hogy brki is azrt hibztathatn Sebastiant, mert frusztrlt volt a helyzet miatt.
Beszlt Sebastiannal azta?
CH: Kedden a gyrban volt, s a szimultorban dolgozott. Termszetesen frusztrlt volt, mert egyre jobban kzeledett Lewisra, s pozitvan szerette volna befejezni a futamot, s sok pontot szerezhetett volna. De mr fl rval a verseny utn teljesen nyugodt volt.
Trjnk t a Mercedes F-csatornjra. Mg mindig be akarja tiltatni?
CH: Rengeteg vita volt a rendszer kapcsn, s higgyk el, nem csak a Red Bullnak nem tetszik – azt hiszem, a boxutca fele rossz szemmel nzi.
Elszr is, ez egy nagyon tletes berendezs, s le a kalappal a Mercedes eltt, hogy beptettk a kocsijukba. Szerintnk azonban ez a szablyoknak egy szrke znjba tartozik, s szeretnnk tisztzni a helyzetet, mieltt mi is elkezdennk kifejleszteni a sajt rendszernket, hiszen rengeteg erforrst ktne le.
Teht hol tart most a krds?
CH: Tbb egyeztets volt mr Charlie Whitinggal, a technikai csoport vezetjvel, aki Knban vgleg tisztzni fogja a helyzetet.
Aztn a csapatoknak szembe kell nznik a lehetsgekkel. Vagy elfogadod, s megprblod megtallni a megoldst, ha az autd lehetv teszi. Vagy tiltakozhatsz, ha gy rzed, hogy nem rtesz egyet Charlie magyarzatval.
Szval most arra vrnak, mit fog mondani Charile Whinig, mieltt megptenk a sajt F-csatornjukat?
CH: Igen. Krtk az FIA-t, hogy tisztzza, hogy a jvben is lehet-e hasznlni a rendszert. gy most megvrjuk, mi lesz a hivatalos llspont.
Nem gondolja, hogy idt vesztenek, mg a vita tart? Mr el kellett volna kezdeni, a sajt rendszer kifejlesztst…
CH: Biztos vagyok benne, hogy az lmeznybe tartoz csapatok mrnkei mr megvizsgltk, hogyan mkdik a rendszer, s hogyan lehetne a sajt autjukhoz igaztani azt. De mieltt hozzkezdennk az alkatrszek legyrtshoz, szmunkra fontos, hogy tudjuk, a szezon folyamn nem fogjk betiltani.
(motorsportal.hu)
|