Ketts elnyben a Red Bull?
2012.02.19. 10:26

A Renault gyakorlatilag gyri csapatknt fejleszt egytt a Red Bullal, s a francik gyvezetje elrulta, hogy talltak egy megoldst a teljestmnyvesztesg ptlsra. Ezalatt Adrian Newey igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy van mg pr tlet a tarsolyban.
Az RB8-as hts futmve s a rirnytott gzok nem a vgleges formjukat mutattk Jerezben.
Mr korbban is felmerltek olyan vlemnyek, hogy a Red Bull mindig is szorosabban dolgozott egytt a Renault-val a tli sznetek alatt, mint azok az istllk, akik szintn a francik erforrsait hasznljk, gy a bikkra gyakorlatilag gyri csapatknt tekintenek a Viry-Chatillonban.
Ezt a terit altmasztja Jean Francois Caubet, a Renault sportrszlegnek kijelentse, aki elrulta, hogy a Red Bullal kzsen kidolgozott megoldsnak ksznheten sikerlt ptolni a befjt diffzorok betiltsa miatt keletkezett vesztesget:
„A Forma-1 a kreativitsrl szl. Habr a szablyok megvltoztak, a Red Bullal kzsen talltunk egy megoldst, hogy kiegyenltsk a keletkezett vesztesget a teljestmnyt illeten. Ez nem hasonlt a korbbiakhoz, de szintn egy okos fejleszts, mely klnbsget jelenthet”- mondta a szakember az Autobild motorsportnak.
A motorfejleszts terletn szerzett elnyhz jn mg az is, hogy Adrian Newey egy klnleges megoldssal llt el Jerezben: a ftervez a hts felfggeszts bizonyos elemeire irnytja a gzokat, mintegy virtulis csatornt kialaktva a felfggeszts alkatrszei kztt. A kipufogvgekhez kzelebb es elemek az ramls egy rszt a hts szrny als rszhez irnytjk, ezzel javtva a leszortert az RB8-as hts traktusn.
Newey fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a Jerezben ltottak kzel sem vgleges megoldsknt kerltek fel a gpre:
„Az autnk mg egyszer meg fog vltozni Melbournere. Ennek rszeknt a kipufog csak egyike azon rszeknek, melyekre van mg egy pr tletnk a tarsolyunkban.”
(f1-live.hu)
|