Kzrdek hrek : Newey egy kicsit frusztrlt az j szablyok miatt |
Newey egy kicsit frusztrlt az j szablyok miatt
2012.02.06. 16:14

Adrian Newey elmondta, hogy a Red Bull Racing idei gpe sok tekintetben a mltbeli fejlesztsekbl tpllkozik, s tbb ves elkpzelsekhez kellett visszanylni a tervezs sorn. Az RB8-as esetben a hts traktus jelentette a legnagyobb kihvst.
A Red Bull csak pr rajzot s egy sejtelmes videt adott ki az RB8-asrl, gy az igazi leleplezs holnapra vrhat, amikor a gp kigurul a plyra Jerezben.
Adrian Newey egyelre nem tudja biztosan kijelenteni azt, hogy mennyire befolysoljk ket a szablyvltozsok, de mindenesetre egy kicsit frusztrlt az j elrsok miatt:
„Tbb-kevsb megriztk ugyanazt a karosszriaformt, de le kellet engednnk az orrszt pont a vlaszt vonal eltt, mely – kzsen a tbbi csapattal – ahhoz vezetett, hogy egy meglehetsen csnya orrsszel rendelkeznk.”
„Megprbltuk a lehet legjobbra tervezni, de ez nem az a lehetsg, melyet akkor is vlasztanl, ha nem lennnek ilyen szablyok.”
A ftervez egyelre nem tudja megmondani, hogy mennyire befolysolja az RB8-as teljestmnyt az, hogy betiltottk a fjt diffzort:
„Nehz tudni azt, hogy ez vajon jobban befolysol-e minket, mint msokat. A tavalyi autt, az RB7-est ezen megolds kr terveztk, s vlheten mi vagyunk az egyetlenek, akik gy tettek, gy taln tbbet vesztnk vele, mint msok.”
„Vissza kellett mennnk, s meg kellett nznnk, hogyan fejlesztettk az autt akkor, amikor a kipufogk oldalra voltak kivezetve.”
„Ha gy tetszik biztosra kellett mennnk abban, hogy a gykerek, melyeket kizrlag ahhoz a kipufog-pozcihoz fektettnk le, vajon jra rtkesnek bizonyulnak-e.”
„Valsznleg az egyik kulcspont az aut hts rsznek hasmagassga. A 2011-es szablyok lehetv tettk a szmunkra, hogy egy magas autval menjnk a hts rsznl. A fjt rendszer nlkl sokkal nehezebb ezt megtartani, szval vissza kellett mennnk, s jra kellett terveznnk az autt az alacsonyabb hasmagassg mellett.”
„Ezt csak az id fogja megmondani. J lesz vgre kimenni s tesztelni egy kicsit, s ltni azt, hogy hova jutottunk."
(f1-live.hu)
|