Korbban megszokott volt az, hogy a versenyzk nemcsak a Forma-1-ben indultak el, hanem prhuzamosan tbb szriban is futottak, mivel akkoriban mg nem tmtk gy a versenyzk zsebt, mint manapsg:
„Abban az vben a Forma-1-ben versenyeztem, sportkocsikkal s traautkkal mentem. Akkoriban ez gy ment. A versenyhtvgk kzel sem voltak olyan intenzvek, mint manapsg – a technika s a sajtmunka szempontjbl sem”- mondta az osztrk az Auto Motor und Sportnak.
„vente gy jtt ssze 50 verseny. Minl tbbet ment az ember, annl nagyobb volt az eslyed a keresetet illeten. Egy Vettel tbb sikerprmiumot kap, mint amennyi pnzt mi az egsz vben megkerestnk”- hasonltja ssze Marko a negyven vvel ezeltti idket a 21. szzaddal.
Marko 1972-ben a B.R.M. versenyzje volt a Forma-1-ben, mg az Alfa Romeo sportkocsi csapatnl indult a Targa Florin. Egy kr 72 kilomter hossz volt akkoriban, s az osztrk diadalmaskodni tudott a V8-as erforrsokkal szerelt gpvel, mely sokkal gyengbb volt a V12-es Ferrariknl.
A gyzelmet kvet nnepsget egy vratlan esemny szaktotta flbe:
„A verseny utn este a szoksos gyzelmi nnepsg volt. Elg vidman telt, amikor valaki hirtelen odalpett hozzm, s arra krt, hogy menjek vele. Egy msik asztalnl lt nhny frfi dhs arckifejezssel. Azt mondtk, hogy tetszett nekik a verseny. Kaptam egy cetlit egy telefonszmmal, s azt mondtk, hogy szabadon krhetek brmit, ha valamire szksgem lenne”- idzte fel az esemnyeket Marko.
„Elszr egyltaln nem gondoltam r, majd csak a kvetkez napon hallottam, hogy k a maffia legmagasabb rang emberei voltak, s egy kzp-eurpai ember szmra elkpzelhetetlen rtket kpvisel az, ha szabadon krhet tlk valamit. Sohasem ltem az ajnlattal.”
(f1-live.hu)