Kzrdek hrek : Vettel: Gondolom ez az, amit senki sem akart hallani |
Vettel: Gondolom ez az, amit senki sem akart hallani
2011.07.29. 22:27

A vilgbajnoksgot 77 ponttal vezeti az vad kzepn, ami felr tbb, mint 3 futamgyzelemmel, gy nem csoda, hogy Sebastian Vettel maga a nyugalom megtestestje, ahogy halad a hungaroringi tallkoznk fel. Egyszer mr meghdtotta a motorsportok Mount Everest-jt, mostmr higgadtan kszldik arra, hogy jra megtegye…
Krds: Sebastian, mostmr csak egy rpke alrs vlasztja el Mark Webber-t attl, hogy 2012-ben jra a csapattrsad legyen…
Sebastian Vettel: Komolyan? Nem is tudtam.
K: Christian Horner szerint igen…
SV: Fellem rendben van. Tudom, hogy a mdiban mindig a csapattrsak viszonya a top-tma, de mint mondtam, fellem rendben van. Minden ugyanolyan marad, gy nem kell hozzszoknom egy j emberhez. Ez nem azt jelenti, hogy flek a vltozsoktl, de van abban valami megnyugtat, ha tudod mire szmthatsz. (Nevet!) Taln nem vagyunk a legjobb bartok, de jl kijvnk egymssal, amikor csapatmunkrl van sz. St, mondhatnm kiegsztjk egymst, amikor a problmkrl van sz.
K: Hogy kell elkpzelni a ti kapcsolatotokat? Van valamifle szocilis elem ebben, vagy csak a csapat msik piltja szmodra?
SV: Mint mondtam, ha az aut a tma, akkor folyamatosan beszlnk, vagy az egyiknk, vagy egyszerre mindketten a mrnkkkel, de egybknt kt kln vilg vagyunk. Br szerintem ez ms csapatoknl sincs mskpp. Azt mondanm, hogy ez egy teljesen normlis csapattrsi viszony manapsg.
K: Teht nem olyan robbankony, mint amit nhny vvel ezeltt lthattunk Fernando Alonso s Lewis Hamilton kztt a Mclaren-nl?
SV: Egyltaln nem. Szerintem, ha valaki minden apr gesztusra s minden egyes szra valami magyarzatot keres, az maga a szenzcihajhszs. Termszetesen volt olyan, hogy nem rtettnk egyet, de ez normlis dolog, ha ilyen ll el, azt mindig megbeszljk. St, mondhatnm a kapcsolatunk elg „ltvnytalan”, de gondolom ez az, amit senki sem akart hallani (Nevet!).
K: sszehasonltva a tavalyi hullmz veddel, ahol a Magyar Nagydj volt szmodra az egyik mlypont, mgis megnyerted a bajnoksgot, most nagyon gyakorlottnak s energival telinek tnsz…
SV: Termszetesen egy versenyhtvge nagy kihvs, de a lnyeg gyis az, hogy mit hozol ki belle. Ha ert nyersz belle ahelyett, hogy lefrasztana, akkor nagyon klnleges tud lenni.
K: Pedig a „kigs”, mint jelensg gy nz ki elrte a Formula 1-et. Paul di Resta ezt mondta Monaco kapcsn, Lewis Hamilton PR megjelenseit pedig cskkentettk. Tnyleg ekkora a problma?
SV: Nzd, szerintem ez szemlyfgg, a pilttl fgg s attl, hogyan birkzik meg vele. Szerintem mindig az a lnyeg, hogy a pilta mit gondol, mi a legjobb a szmra. Lehet ami mkdik az egyiknl, az a msikat tlfeszti. Van olyan pilta, akinek nagyon kemny edzsprogramja van, mg a msik azt mondja, hogy nem edz annyit, mert nem hisz benne. Az adott szemlynek kell eldntenie, mennyit br elviselni, vagy mennyit akar elviselni.
K: Bajnoki cmet nyerni minden pilta szmra egy lom, minden fiatal, aki gokartban l, errl lmodik, ahogy gondolom tetted azt te is. De most mi lesz? Olyan vagy, mint egy frfi, aki mr felrt a Mount Everest tetejre, de azutn mi trtnik?
SV: Elszr is nagyon bszke leszel. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden reggel belenzek a tkrbe s azt mondom, hogy „H, itt a src, akinek sszejtt Abu Dhabi-ban!”. Inkbb egy kellemes meleg rzs, hogy megvan bennem az a kpessg, hogy felrjek a cscsra, amit nem vehet el tlem senki. Azonban a siker egy kiraks jtk, rengeteg apr dolog alkotja s az, hogy n sszeraktam mindezt egybe, sztnz arra, hogy jra megtegyem. Szerintem ez mozgat minden embert, aki visszatr a Mount Everest-re, hogy mg mindig kpes erre.
K: Egy bajnokot mindig megkrnykeznek ms csapatok is az ajnlatukkal, ktsgkvl ez nlad is gy van…
SV: n boldog vagyok itt, ahol vagyok. Az n helyzetem tiszta s elre lthat. Sose voltam a hve annak, hogy j elre a jvbe nzzek, gy az ajnlatok nem rdekelnek, mert jelenleg nem tudok jobb helyet elkpzelni attl, mint ahol vagyok.
K: A Nrburgring-en lthattuk, hogy milyen alaposan lltgatod a visszapillant tkreid, egy ilyen korban, ahol mindent elektromosan vezrelnek, te mg mindig sajt kezleg vgzed ezt?
SV: rezni kell mindent s mgis ki tudn jobban belltani a visszapillantkat, ha nem te magad a kocsiban lve? Ez szerintem gy logikus. Persze, ma mr az elektronika rvn mindent elvgezhetsz, de n szeretek biztosra menni, hogy azt fogom ltni a tkrben, amit akarok. Ez befolysolhatja a versenyt, gy egy kisebb bellts is nagy klnbsgeket hozhat. Nhnyan azt mondjk, a kocsi belltshoz nem kell mindig a pilta, de mint versenyz, sokkal magabiztosabb vagyok s jobban odalpek, ha bzok az autmban s igen, ennek a bizalomnak a visszapillant is a rsze.
K: Amikor a futamot a TV-n keresztl nzzk minden nagyon fnyes s eszttikus, mint egy videjtkban, a szurkolk szinte azt hihetik, hogy ott lnek a piltaflkben, de valahogy a flelem rzete 300 km/h-nl sincs jelen. Ezzel a piltk is gy vannak?
SV: Szerintem mi nagyon szerencssek vagyunk, hogy ilyen biztonsgos autkban lhetnk sszehasonltva a rgebbiekkel. Manapsg sokkal inkbb a hatron autzunk, mint korbban. Rgebben, ha hatron autztl az egyszer, vagy ktszer sikerlt csak, esetleg egy j szett gumival jra. De ha flresikerlt valami, akkor nem lehetett tudni, mi fog trtnni, hogy kiszllsz-e mg valaha az autbl. gy rgebben a flelem mindig jelen volt. Ez ma mr nem tma. J dolog megszabadulni a flelemtl, de amit soha nem szabad elhagyni, az a tisztelet. A sebessg manapsg nagyon nagy, fleg a kanyarokban, ezrt tisztelni kell. Plne, hogy mind tudjuk s reztk milyen az, amikor nhny alkalommal a hatron tlmentnk s elszlltunk. Az a pillanat, amikor elszllsz nem tl kellemes s soha nem tudod elfelejteni. Nem arrl van sz, hogy belsz a kocsiba s azt hiszed, nem trtnhet semmi veled, hanem a az a gondolat maga, amit le kell kzdened. De mint mondtam, ma mr ez knnyebben megy.
K: Ha bevezettk volna az „rem-rendszert”, akkor mg knnyebb dolgod lenne. Ki lenne kpes arra, hogy a 6 gyzelmedet fellmlja? Gondolom bnod, hogy nem vezettk be ezt a rendszert…
SV: Ennyire nem rvid tv a memrim, ezzel nem nyertem volna meg tavaly a bajnoksgot, gy tkletesen egytt tudok lni azzal a pontrendszerrel, ami most van.
|