Hivatalosan is lezrult a diffzor-vita
2011.07.15. 20:12

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) hivatalosan is lezrta a befjt diffzorokkal kapcsolatos szigortst. A szablymdosts a Brit Nagydjon vltott ki komoly nzeteltrseket, vgl a csapatok mlt htvgi dntst elfogadva visszavonta a korltozst.
Az idei Forma-1-es szezon egyik legnagyobb jtsa a diffzorba vezetett kipufog. A rendszernek ksznheten nagymrtkben ntt a leszort er, st egyes csapatok motorbelltsai olyan mdon mkdtek, hogy gtelvtelkor is forr gz kerlt a diffzorba, gy a kanyarokban is nagyobb volt a tapads, mint korbban. Ezt az FIA elbb betiltotta, majd 10 ksbb 20 szzalkra emelte a limitet. Ez azonban elssorban a Renault motorral dolgoz csapatoknak nem tetszett, gy nekik (s a Mercedesnek) 50 szzalkot engedett a szvetsg, m ezt rkkal ksbb meg is vonta a Renault motort hasznlktl.
Az gy vge az lett, hogy az FIA teljesen elvesztette uralmt az esemnyek felett s vgl a csaptokra bzta a dntst. Ha a 12 csapat megllapodik egy egysges szablyrendszerben, akkor azt az FIA elfogadja. Ez azonban csak a vasrnapi futam utn valsult meg. Vgl a csapatok gy dntttek, hogy mindenki szabadon hasznlhatja a fejlesztst.
Ezt a dntst cstrtkn hivatalosan is elfogadta az FIA, gy a kvetkez futamtl ismt szabadon hasznlhat lesz a befjt diffzor hasznlata. Egybknt az FIA korbban mr dnttt arrl, hogy a kvetkez idnyben eleve tilos lesz hasznlni ezt a fejlesztst, vagyis a szablyozs tulajdonkppen egy htig lt.
|