Kzrdek hrek : A Red Bull vesztett - nem kapnak engedmnyt! |
A Red Bull vesztett - nem kapnak engedmnyt!
2011.07.09. 17:19

A legjabb hrek szerint a Renault motorokkal hajtott versenyautk, mint pl. a Red Bull, nem kapta meg a pnteken kialkudott engedmnyt, melynek rtelmben a megbzhatsgra hivatkozva 50%-ra nyitva tarthattk volna a fojtszelepet a gzpedl hasznlaton kvli szakaszban.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg Barcelonban bejelentette, hogy a Brit Nagydjtl kezdve korltozza a kipufog-diffzor rendszerre vonatkoz szablyokat. Ennek a Renault motort hasznl csapatok egy cseppet sem rltek s arra hivatkoztak, hogy amennyiben nem tudjk megfelel mrtben nyitva hagyni a fojtszelepet, megbzhatsgi problmik lesznek. Ezt a 2009-es adatokkal tmasztottk al.
Az FIA ennek fggvnyben pnteken bejelentette, hogy a kipufog-diffzor rendszerre vonatkoz korltozsok nem azonosan rintik majd a csapatokat. A Renault kiharcolta, hogy 10 szzalk helyett 50 szzalkosan nyitva hagyjk a fojtszelepet. Az eset miatt hatalmas vita tmadt az FIA pnteki sajttjkoztatjn, gy az FIA jra trgyalasztalhoz lt a motorgyrtk s a csapatok kpviselivel.
A szvetsg ezt kveten visszavonta a dntst, gy Silverstone-ban a Renault motorokra is az eredeti szablyok rvnyesek. A Times cm brit napilap rteslsei szerint az FIA szombati reggeli hatrozata csak a Brit Nagydjra vonatkozik, a Nrburgringen mr a Renault-s csapatok is kedvezmnyezettek lehetnek. Ezen a htvgn azrt nem kapnak engedmnyt, mert a cstrtki gptvtelen az egysges elektronikai rendszert (SECU) a 10 szzalkos korltozshoz igaztottk.
Mg a Renault-s csapatok a htvgn nem kaptak plusz kedvezmnyt, a Mercedesszel kivteleztek, s tovbbra is tbb benzint fecskendezhet be, ami hozzjrul a kipufog-diffzor hatkony mkdshez. A Mercedes s a Cosworth nem a fojtszelepen keresztl irnytja a gzramlst, hanem egy (hengeres) tolattyn keresztl. Ezzel a technikval a leveg teresztse szzalkosan pontosan megfelel a nylsra vonatkoz korltoz szablyokkal.
Az FIA versenyigazgatja, Charlie Whiting sszehvja a Technikai Munkacsoportot, amely mg Silverstone-ban megvitatja ezt a krdst. Az ls utn a Red Bull csapatvezetje, az RTL-nek elmondta: "Megprbltunk megoldst tallni. Az lenne a legjobb, ha visszatrnnk a valenciai szablyokhoz, de ehhez mindenkinek hozz kellene jrulnia. A megbeszls pozitv volt, de tbbet egyelre nem mondhatok. Tny, hogy ez az egsz htrnyosan rinti a Renault-s csapatokat. Nem szerencss, hogy valaki folyamatosan tiltakozik. Bzunk benne, hogy a kvetkez versenyig sikerl tisztzni a helyzetet."
|