Newey: Hagyjanak mr bkn
2011.04.22. 21:15

A Red Bull Racing tervezje, Adrian Newey igyekszik mindent kihozni a szablyok adta lehetsgekbl, amit nem is titkol. Elmondsa szerint sokat segt, hogy 2009 ta nem vltoztak meg jelentsen a szablyok, gy folyamatosan tkletesteni tudja az RB5-s alapjaira ptett versenygpet.
"A mostani aut, az RB7-es, az RB5-s unokja. Ezt az autt akkor ptettk, amikor jelentsen megvltoztak az aerodinamikai szablyok" – rulta el Newey az Auto Bild Motorsportnak adott interjban.
A 2011-es aut jelenleg a leggyorsabb a meznyben, amelynek tbb oka is van. A titkos recept egyik sszetevje az els lgterel, amely egyes vetlytrsak szerint menet kzben szinte az aszfaltot srolja. "Nem az a lnyeg, hogy a szrny elhajlik-e vagy sem – a titok abban rejlik, hogy ki milyen autt ptett. Nlunk a farrsz magasabban, az orrsz pedig alacsonyabban van. Emiatt az emberek gy gondoljk, hogy a szrny kzelebb van az aszfalthoz, mint a McLarennl, akik pontosan fordtott koncepcit alkalmaznak – ell magasabb, htul alacsonyabb."
"Azok a csapatok, akik a McLaren megoldsa szerint ptettk az autjukat szvesen betiltatnk a szrnyat, hogy eltnjn a htrnyuk. Pedig k dntttek gy, hogy ilyen autt ptenek, ezrt j lenne, ha vgre bkn hagynnak minket. Egy szrny nem minden, fontos, hogy az egyes elemek harmonizljanak egymssal."
A szakember a Mnchner Tageszeitungnak adott interjban azt is elmondta, hogy nemcsak az aut egyes elemei vannak sszhangban egymssal, hanem a pilta is a csapattal. "Ezt szoktk szimbizisnak nevezni. Sebastian s n az utbbi vekben sszecsiszoldtunk. Az aut tbbnyire az visszajelzsei alapjn plt."
|