Tovbbra sem rt vget a szrnyvita
2010.10.06. 14:33

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg Belgium ta szigorbb tesztnek veti al a Formula-1-es autk els lgtereljt, Monzban pedig mr a padllemezeket is ellenriztk, hogy megbizonyosodhassak arrl, hogy senki nem srti meg szablyokat, valamint azok szellemisgt. Az FIA a szigortott vizsglatokat a McLaren-Mercedes kezdemnyezsre vezette be.
Lewis Hamilton nhny nappal ezeltt a Bild Zeitungnak adott interjban elmondta: "Az illetkes embereinkben megfogalmazdott a krds, hogy Red Bull Racing autja leglis vagy sem s ezt megosztottuk az FIA-val."
A McLaren-Mercedes csapatvezetje, Martin Whitmarsh szerint nem kizrt, hogy a vetlytrsak szablytalan elemekkel versenyeztek, megvdolni azonban nem akarta a rivlisait. "A Red Bull s a Ferrari hirtelen elhzott tlnk a kanadai verseny utn. Nem reztk gy, hogy visszalpst tettnk – a tbbiek lettek gyorsabbak. A spi futam ta azonban gy fest, hogy a nevezett csapatok visszaestek a mi szintnkre. Ez azzal lehet sszefggsben, hogy az FIA bekorltozta a szrnyak rugalmassgt. A korbbi versenyeken ugyanis az els szrnyvgek az aszfaltot sroltk. Ez elnyt jelentett, mostanra azonban mr nem. Nem szeretnk senkit sem gyanstgatni, mert lehet ez vletlen is, mindenesetre azrt furcsa."
A brit szakember elismerte, hogy szemlyesen gondoskodott arrl, hogy az FIA jrjon utna a dolognak. "Megkrdeztk az FIA-t, hogy szabad-e olyan szrnyakat pteni, amelyek a talajt sroljk. A vlasz egyrtelm nem volt. Ha neknk nem szabad, akkor msnak sem. Egy 20-30 millimterrel alacsonyabb els szrnyvg krnknt egy msodpercet jelenthet. A Ferrarinak s a Red Bullnak volt is nhny ers versenye, amelyeken mi vesztes helyzetben voltunk. Lehet, hogy nem voltunk elg lelemnyesek vagy nem mertnk kockztatni, de ha egy megoldsrl kiderl, hogy nem leglis, akkor senki ne hasznlja."
A Red Bull Racing ftervezje, Adrian Newey cfolja, hogy a szigortott tesztek miatt t kellett pteni az autt: "Az els szrnyon s a padllemezen elvgzett vltoztatsok nincsenek sszefggsben a szigortott tesztekkel."
|