Vettel: Nem vagyok rossz rajtol
2010.08.09. 15:33

Sebastian Vettel tbb alkalommal is hibzott a rajtnl az utbbi versenyeken, a magyarorszgi futamgyzelme azonban nem rajthiba miatt hisult meg, ugyanis a pole pozcibl indulva az len rt az els kanyarba.
Hiba gnyoldtak rajta a Mercedes csapatnl a Magyar Nagydjat megelzen, hogy Schumachertl krhetne tippeket, ami bizonyra sokba kerlne. A negyvenegy ves nmet pilta rendszerint jl kapja el a rajtot, mg Vettel gyakran hibzik. A Red Bull versenyzje az Auto Bild Motorsportnak adott interjban azonban tagadja, hogy rossz rajtol lenne.
„A kt rosszul sikerlt start Silverstone-ban s a Hockenheimringen termszetesen nem knnytette meg a helyzetemet, azonban a tbbi futamon a legjobb rajtolk kztt voltam. Tovbb htszer a pole pozcibl indulva szinte csak rontani lehet a statisztikn. Ezrt is tartom feleslegesnek ezt a vitt. Hiba prblod mindig a legjobbat kihozni magadbl, amikor kialszanak a lmpk, nha balul sl el.”
Nem egyszer dolog egy Formula-1-es rajt. „Versenyzknt nagy a hibalehetsg, mert egy kicsit mindig izgulsz. Ez rendben is van gy. Ha csak nyugodtan lsz az autban, nincs meg a szksges feszltsg.”
A 23 ves nmet pilta elmagyarzta, hogy hogyan is kell elrajtolni egy Formula 1-es autval: „A rajtkockk fel tartvn megprblom megtallni azt a pontot, ahol a kuplung mr fog, s a rajtgyakorlat utn mg elvgzem az utols finombelltsokat. Ha megrkeztem a rajtrcsra, resbe teszem s tartom a fket, hogy ne kezdjek gurulni. Amikor egyesbe kapcsolok, kattan egyet. Ezutn kigyullad a msodik piros lmpa, igyekszem megtallni a megfelel fordulatszmot, majd prblom tartani. Az autmban kt kuplungkar van. Ha kialszik a lmpa, a bal oldalit elengedem. A msikat flllsban cssztatom. Ezzel egyidejleg leveszem a lbam a fkrl. Nhny mter utn a msik kuplungot is felengedem, majd egyre tbb gzt adok.”
Vettel hangslyozta: „Az autban lve tbb mdon is eljrhatsz. A msodik kuplungot felengedheted tl gyorsan, vagy tl lassan, adhatsz tl sok, vagy tl kevs gzt is. Emellett mg a pozcidat is meg kell vdened, s elzsi ksrlet esetn blokkolnod kell. Esben mg nehezebb rrezni a dolgokra. Ha nagyobb a tapads, agresszvabbnak kell lenni, ha azonban kisebb, vatosabb leszel."
Nemcsak az ll, a biztonsgi auts fzis utni replrajtnl sem rt figyelni, ugyanis ha tl nagy a lemarads az len llhoz kpest, a versenybrsg thajtsos bntetst szab ki, mint a Hungaroringen. "Az n figyelmetlensgem volt." – ismerte el Vettel a hibt.
|