Kzrdek hrek : Button: gy fest, nemcsak a szrnyvg hajlkony a Red Bullnl |
Button: gy fest, nemcsak a szrnyvg hajlkony a Red Bullnl
2010.08.06. 10:41

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg technikai bizottsga a sorozatos panaszok miatt gy hatrozott, hogy Belgiumban szigorbb tesztnek veti al az els szrnyvgeket, amelyek gy 100 kilogrammos terhelsnl maximum 20 millimteres elhajlst mutathatnak.
A Red Bull az FIA kzlemny megjelentst kveten elmondta, hogy nem tartanak a szigorbb vizsglatoktl, ugyanis az elem szablyos. Egyes bennfentesek szerint a salzburgi csapat magabiztossgnak az az oka, hogy nemcsak az els szrnyvg hajlik el s nem ez az egyetlen titka a meggyz flnynek.
A Red Bull s a Ferrari a Hockenheimringen keveredett gyanba, amikor a fotk s a videofelvtelek is pontosan megmutattk, hogy az autk els szrnyvge szinte az aszfaltot srolja, mikzben a szablyok nem teszik lehetv az ilyen alacsony belltsokat. Az FIA mg a helysznen megvizsglta a krdses elemeket, de nem tallt szablyellenessget.
A Scuderia aerodinamikja ugyan megfelelt az elrsoknak, a csapat mgis gy dnttt, egy mdostott elemet vet be a Hungaroringen, amivel elkerltk az jabb vdaskodsokat. A Red Bull Racing azonban tovbbra is megfigyels alatt ll.
"Valami nagyon okos dolgot eszeltek ki." – llaptotta meg a Telegraph hasbjain a cmvd Jenson Button, majd hozztette: "gy fest, hogy nem az els szrny az egyetlen, ami elhajlik nluk."
Egyes szakrtk szerint nemcsak a Red Bull szrnya van tl alacsonyan, hanem az egsz orrsze is. Vannak, akik gy vlik, hogy az RB6-os (Sebastian Vettel) silversetone-i orrtrse egyrtelm bizonytk arra, hogy az orrsz rgztse nem megfelel, mg msok szerint a titok a padllemezben rejlik, amely htul magasabban, elrbb pedig alacsonyabban van.
A korbbi Formula-1-es versenyz, Anthony Davidson a hresztelsekkel kapcsolatban elmondta: "Annyi mindent lehet hallani errl. Valaki azt lltja, hogy nemcsak a szrny, hanem az egsz padllemez rugalmas a Red Bullnl."
|