Kzrdek hrek : Webber: Nem kell bntetni az okos megoldsokat |
Webber: Nem kell bntetni az okos megoldsokat
2010.08.05. 13:24

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg bejelentette, hogy a Belga Nagydjtl kezdve szigort az els szrnyvgek tesztelsn, s a korbbi 50 kilogramm helyett 100 kilogrammos terhelsnek vetik al az elemet, az elhajls mrtkt pedig hsz millimterben maximalizljk.
Erre azrt volt szksg, mert egyes vetlytrsak gy vlik, hogy a Red Bull s a Ferrari els "rugalmas" lgterelje egy msodperces elnyt jelent.
Mark Webber mindezen csak nevetni tud, s ironikusan megjegyezte: "Tveds, mert kt msodpercet hoz minden krben. Komolyra fordtva a szt, mindssze annyi trtnt, hogy a srcok fantasztikus munkt vgeztek, s olyan autt terveztek, amely nemcsak az elrsoknak felel meg, hanem a szablyok szellemisgnek is. Eddig valamennyi FIA vizsglatot sikerrel teljestett."
"Ha az embereknek nem tetszik, amit a stopperrn ltnak, elfordul, hogy megvdoljk a rivlis csapatot. Ilyen akkor esik meg, ha valakire hatalmas nyoms nehezedik, mert bizonytania kell." – folytatta az ausztrl pilta, aki nem rti a konkurens McLarent.
"Remek szezont teljestenek, s boldog vagyok, hogy le vannak maradva pr ponttal. Mg mindig harcban llnak a bajnoki cmrt. k vezettk be elszr az F-csatorna-rendszert, ami egy zsenilis tallmny volt. Mi is megprbltuk megpteni, de nem volt problmamentes."
A bajnoki tabella llovasa elismeri, hogy ebben a McLaren a jobb, ugyanakkor elvrja, hogy a vetlytrsak se ktelkedjenek abban, hogy az RB6-os szrnyvge szablyos. "Nem helyes, hogy az okos megoldsokat vagy azok kitallit meg akarjk bntetni. Leszgeznm, hogy a szigortott tesztek ellenre is nyugodtan alszunk."
Arra a krdsre, hogy mitl volt ilyen gyors a Red Bull a Hungaroringen, Webber azt felelte: "Tudjuk, hogy nem a mink a leggyorsabb motor. Emiatt ha egy olyan plyn versenyznk, ahol nincs sok egyenes, jl megy a gp. Boldogabb lennk, ha ki lehetne egyenlteni a motorok teljestmnyt, mert gy lenne fair. Mi csak ezt szeretnnk."
|