Kzrdek hrek : A Red Bull autjt akr 24 rra is elkobozhatja az FIA |
A Red Bull autjt akr 24 rra is elkobozhatja az FIA
2010.08.05. 13:09

A legfrissebb hrek szerint a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) nem csak egy puszta ellenrzst fog vgezni az RB6-os versenygpen. A rivlisok szerint a gp padllemeze is rugalmas.
Tovbbra is nagy a vita a csapatok kztt a Red Bull s a Ferrari els vezetszrnya miatt. lltsuk szerint az osztrk s az olasz istll autja is rugalmas els szrnyat hasznl, ami ugyebr tiltott a Formula-1-ben. A videkbl s a kpekbl egyrtelmen lthat, hogy az RB6 s az F10 els lgterelje messze kzelebb van az aszfalthoz, mint a tbbi autnl.
A Red Bull klnsen rintett az gyben, mivel a „bikk” els eleme gyakorlatilag srolja a talajt, ami jobb leszort ert tesz lehetv. A szakrtk szerint ez krnknt 1 msodperces elnyt is jelenthet szmukra.
Az elmlt htvgn Magyarorszgon ktszer is tvizsgltk a Red Bull, illetve a Ferrari els szrnyt, valamint padllemezt, de nem talltak semmi kivetni valt rajtuk. A McLaren s a Mercedes nem nyugodott ebbe bele, s tisztzst krt az els vezetszrny flexibilitsra vonatkoz szablyokat illeten.
Az FIA ezzel gy vlaszolt, hogy szigortott az ellenrzseken, s ezentl 50 helyett 100 kilogrammos sllyal vgzik el az ellenrzseket. Az j rendszer a Belga Nagydjon lp rvnybe.
A rivlisok szerint a Red Bull els szrnya egy rendkvl sszetett rendszer rsze. Szerintk a padllemez is rugalmas az autn, valamint kisebb kiegszt elemek segtik a csapatot az ellenrzsek sorn. Magyarn, az els szrny teljesen mskpp viselkedik, ha az aut mozgsban van, mint amikor slyokkal ellenrzik. Ezek a kiegszt elemek, melyek nem igazn lthatak az autn, segtenek az FIA ellenrzsnl, hogy az els szrny leglisnak minsljn.
Az autt 24 rs vizsglat al helyezhetik. Ezt az ellenrzst a Belga Nagydj szerdai napjn ejthetnk meg, vagy jobb esetben a nagydj hetben a csapat fhadiszllsn.
|