Kzrdek hrek : Szablytalannak vlik a Ferrari s a Red Bull szrnyt |
Szablytalannak vlik a Ferrari s a Red Bull szrnyt
2010.07.25. 17:49

jra hajlkony lgterelk hasznlatval vdoljk egymst a Forma-1 csapatai. Az Autosport megtudta, hogy a Nmet Nagydj htvgjn a rivlis istllk meggyanstottk a Ferrarit s a Red Bullt, hogy autikon flexibilis az els szrny.
Vdjukat azokra a fotkra alapozzk, amelyeket a Le Parisien cm francia lap publiklt vasrnap. A kpeket, melyek tansga szerint az RB6 s az F10 els lgterelje a megengedettnl kzelebb van az aszfalthoz, az FIA kpviselinek is tadtk. A Technikai Szablyzat szerint a szrny kzps, orrkp alatti szakasznak legalbb 75 mm-rel a referenciask fltt kell lennie, ami az aszfalttl szmtva 85 mm-t jelent. A gyan szerint a szrny nagy sebessgnl lekonyul, de a korbbi flexiszrny-botrnyokkal ellenttben ez nem a lgellenllst javtja, hanem a leszort ert nveli a gyors kanyarokban. Cskkenti ugyanis azt a trfogatot, amin a leveg az aut alja al ramlik, s gy fokozza a szvhatst. Mindezt az teszi lehetv, hogy nincs olyan teszt, amivel az FIA az els szrny kzepnek hajlkonysgt teszteli, mg a htsnl rendszeres az ilyesmi. A Red Bull csapatfnke, Christian Horner visszautastotta a vdat, s kifogsolta, hogy a rivlisok fnykpekkel rulkodnak az FIA-nak. "Az lenne az riemberhez mlt eljrs, hogy ha valakinek problmja van, megkeresi az rintett ellenfelet, ha pedig drmaibb a helyzet, akkor vst nyjt be" - fogalmazott. - "Fotkat hasznlni bizonytkknt mindig necces. Eelmozdult-e a fnykpezgp? Mennyi benzin van az autban? Kemnyebben fkezett-e a versenyz? Nem alacsonyabb-e a guminyoms? Szmtalan tnyez befolysolhat egy fnykpet." Egyelre nem tudni, az FIA mit lp, de leglogikusabb az lenne, ha a Magyar GP-tl az els szrnyra is kiterjeszten a flexibilitsi tesztet, amit egy sllyal vgeznek. Mivel addig alig egy ht van htra, az rintett csapatok nem lennnek knny helyzetben, ha igaz lenne a vd.
|