| | Kzrdek hrek : Szablytalannak vlik a Ferrari s a Red Bull szrnyt | 
 
 Szablytalannak vlik a Ferrari s a Red Bull szrnyt  2010.07.25. 17:49 
 jra hajlkony lgterelk hasznlatval vdoljk egymst a Forma-1  csapatai. Az Autosport megtudta, hogy a Nmet Nagydj htvgjn a  rivlis istllk meggyanstottk a Ferrarit s a Red Bullt, hogy  autikon flexibilis az els szrny.Vdjukat azokra a fotkra alapozzk, amelyeket a Le Parisien cm  francia lap publiklt vasrnap. A kpeket, melyek tansga szerint az  RB6 s az F10 els lgterelje a megengedettnl kzelebb van az  aszfalthoz, az FIA kpviselinek is tadtk. A Technikai Szablyzat  szerint a szrny kzps, orrkp alatti szakasznak legalbb 75 mm-rel a  referenciask fltt kell lennie, ami az aszfalttl szmtva 85 mm-t  jelent. A gyan szerint a szrny nagy sebessgnl lekonyul, de a korbbi  flexiszrny-botrnyokkal ellenttben ez nem a lgellenllst javtja,  hanem a leszort ert nveli a gyors kanyarokban. Cskkenti ugyanis azt  a trfogatot, amin a leveg az aut alja al ramlik, s gy fokozza a  szvhatst. Mindezt az teszi lehetv, hogy nincs olyan teszt, amivel  az FIA az els szrny kzepnek hajlkonysgt teszteli, mg a htsnl  rendszeres az ilyesmi.   A Red Bull csapatfnke, Christian Horner visszautastotta a vdat, s  kifogsolta, hogy a rivlisok fnykpekkel rulkodnak az FIA-nak. "Az  lenne az riemberhez mlt eljrs, hogy ha valakinek problmja van,  megkeresi az rintett ellenfelet, ha pedig drmaibb a helyzet, akkor  vst nyjt be" - fogalmazott. - "Fotkat hasznlni bizonytkknt  mindig necces. Eelmozdult-e a fnykpezgp? Mennyi benzin van az  autban? Kemnyebben fkezett-e a versenyz? Nem alacsonyabb-e a  guminyoms? Szmtalan tnyez befolysolhat egy fnykpet." Egyelre nem  tudni, az FIA mit lp, de leglogikusabb az lenne, ha a Magyar GP-tl az  els szrnyra is kiterjeszten a flexibilitsi tesztet, amit egy  sllyal vgeznek. Mivel addig alig egy ht van htra, az rintett  csapatok nem lennnek knny helyzetben, ha igaz lenne a vd. 
	            |