Kzrdek hrek : A vonrudas felfggeszts a Red Bull titkos fegyvere? |
A vonrudas felfggeszts a Red Bull titkos fegyvere?
2010.04.29. 15:08

Miutn az FIA vizsglatai alapjn bebizonyosodott, hogy a rivlisok felttelezseivel ellenttben a Red Bull valban nem hasznl aktv felfggesztst, most j teria ltott napvilgot, amely megmagyarzhatja az RB6 letaglz idmrs flnyt.
Az elismert F-1-es szakr, Mark Hughes szerint a Red Bull annak ksznheti pratlan egykrs tempjt, hogy idn a dupla diffzor rovsra kitartott egyedi, vonrudas felfggesztse mellett.
Ez a megolds ugyan valban korltozza a lehetsgeket a minl szlesebb s hatkonyabb diffzorok kialaktsa tern, a felfggeszts alacsonyabban elhelyezett elemei ugyanakkor lehetv teszik, hogy az oldaldobozok htranyl rsznl a leveg szinte akadlytalanul ramoljon a htsszrny fel. Ezzel szemben a legtbb alakulat inkbb az aut alatt raml levegre fektette a nagyobb hangslyt, gy rendkvl szles, extrm kialakts diffzorokat tervezett. Az ezt lehetv tev, m magasabbra helyezett tolrudas felfggeszts miatt azonban a htsszrnyra ez esetben mr piszkosabb leveg ramlik.
Az autt az aszfalthoz szv diffzor viszont annl hatkonyabban mkdik, minl kisebb a hasmagassg, ez azonban rtelemszeren az idmrn a pilleknny aut miatt jval nagyobb, mint a versenyen, amikor a mintegy 150 kg-nyi benzin jcskn lenyomja a kocsit. Az elssorban a diffzor ltal generlt leszort erre tmaszkod autk teht a magasabb hasmagassg miatt az idmrn kevsb hatkonyak, mint a Red Bullok, amelyek a konzervatvabb diffzor s a kifinomultabb karosszria miatt kevsb rzkenyek a hasmagassgra. A versenyre ugyanakkor a teletankolt, gy alacsonyabban fekv autk diffzora nagyobb leszort ert termel, ez az elmlet teht magyarzatot adhat arra is, hogy a rivlisok a slyos idmrs veresg utn hogyan kpesek hozni az RB6 tempjt a futamon.
|