Kzrdek hrek : Alonso az utols 10 krben akarta tmadni Vettelt |
Alonso az utols 10 krben akarta tmadni Vettelt
2010.03.15. 12:57

A Ferrari bahreini ketts gyzelmhez Sebastian Vettel balszerencsje is hozzjrult, de Fernando Alonso azt lltja, a verseny vgn mindenkppen tmadst akart indtani a Red Bull ellen. Felipe Massa rl, amirt a clig kihzta a tlmelegedssel.
A 2010-es idnyt ketts gyzelemmel indt Ferrarinl elismerik, hogy a Red Bull nagyon gyors volt Bahreinben, de Fernando Alonso, aki egy 1. hellyel mutatkozott be j csapatnl, gy vli, Sebastian Vettel motorproblmi nlkl is lett volna eslye a sikerre.
"Vgig a gyzelem jrt a fejemben" - mondta Alonso, tagadva, hogy azrt kvette biztonsgos tvolsgbl a pole pozcibl rajtol Red Bullt a vasrnapi versenyen, mert berte a 2. hellyel is. - "Tudtam, hogy nehz dolgom lesz, ha meg akarom elzni Vettelt, de vrtam a lehetsgre. Tisztban voltam vele, hogy az autnk valsznleg nagyon kmletesen fog bnni a gumikkal, mert ezt mr a tlen is tapasztaltuk, ezrt nyugodtan krzgettem, a tmadssal vrva az utols tz krig. Aztn viszont mzlink volt, mert Vettelnek gondjai lettek, gy mr egy kicsit korbban el tudtam menni mellette, s megnyertem a versenyt." 
"Azt hiszem, rendkvl gyors volt, klnsen a futam elejn, a lgyabb gumikon, mert akkor egyltaln nem tudtam kvetni. A kemnyebbeken viszont szerintem a mi tempnk volt a jobb, br ezt nehz pontosan megtlni."
"Klnleges rzs volt felugrani a dobog tetejre, remlem, hogy az egsz csapat vrakozsainak sikerlt megfelelnem."
Alonso, noha elgedett volt a Bahreinben bezsebelt 25 pontjval, hangslyozta, hogy nem bzza el magt.
"Az a vlemnyem, hogy a szezon els hrom-ngy versenye semmihez nem kulcsfontossg" - jelentette ki. - "Ilyenkor csak biztos pontokat kell gyjtgetni a csapatnak, hozz kell szokni az j szablyokhoz, alaposabban meg kell rteni a gumik viselkedst, t kell ltni a versenyeket, vgs soron teht minden az aut teljestmnyn mlik."
Habr a plya poros oldalrl rajtolt, gy mr az els kanyarkombinciban elvesztette 2. helyt Alonsval szemben, a hungaroringi balesetbl most visszatr Felipe Massa is boldog volt, amirt F-1-es plyafutsa sorn elszr a dobogn kezdhette az vet.
"Ez a verseny nagyszer volt szmomra, az autm tkletesen ment" - mondta. - "A lgy gumikon simn kvetni tudtam (Alonst), aztn amikor feltettk a kemnyeket, azonnal annyira gyors lettem, hogy hamar utol is rtem. De akkor elkezddtek a problmim, mert szinte vgig tlmelegedssel kszkdtem. Ez nvelte a fogyasztst, ezrt az utols 25-30 krben sprolnom kellett a benzinnel. Nem tehettem mst."
"(A versenymrnkm) 30 krn t szinte minden kanyarban rm szlt, hogy takarkoskodjak a benzinnel, lasstsak. Hasonl volt a helyzet, mint (tavaly) Barcelonban, amikor sprolnom kellett, de ott csak nhny krrl volt sz."
"Mg egyszer szeretnk ksznetet mondani azoknak, akik kzel lltak hozzm az elmlt hnapokban, rtak vagy zentek nekem."
A Ferrari menedzsmentje is elgedett volt, amirt a csapat a 2008-as Francia Nagydj ta els ketts gyzelmt aratta.
"Ma a magas hmrskletek miatt egy nagyon bonyolult helyzetet sikerlt kordban tartanunk Felipe autjn, de sikerrel jrtunk, s nagy rmmel tlttt el, hogy a versenyznket egy ilyen klnleges napon a dobogn lthattuk" - nyilatkozta a csapatfnk Stefano Domenicali. - "Fernandrl pedig vajon mit is mondhatnk? Nem is kezdddhetett volna szmra jobban ez a kaland pirosban!"
Az istll vezet versenymrnke, Chris Dyer hozztette: "A magas hmrskletek miatt nem tudtuk gy alaktani ezt a futamot, ahogy szerettk volna. Klnsen Felipe autjval kellett nagyon vatosnak lennnk, de nem hiszem, hogy csak mi szembesltnk ezzel a konkrt nehzsggel."
|