Kzrdek hrek : Vltozhatnak a szablyok az izgalmak rdekben |
Vltozhatnak a szablyok az izgalmak rdekben
2010.03.15. 12:54

A Bahreini GP utn Martin Whitmarsh azonnali szablyvltoztatsokat srget a versenyek izgalmasabb ttele rdekben. A McLaren csapatfnke ktelezv tenne kt killst s srlkenyebb gumikat vezetne be. rl, hogy jvre dupla diffzor sem lesz.
Vegyes rzelmek kavarogtak a Bahreini Nagydj utn a Forma-1 kzszerepliben, az els futamok miatt rzett felfokozott vrakozst ugyanis nmileg kioltotta az, hogy a versenyen kevs volt az akci s a ltvny.
Michael Schumacher szerint a jelenlegi szablyok mellett nem sok elzsre van kilts idn, a McLaren csapatfnke, Martin Whitmarsh azonban azt szeretn, ha megelznk azt, hogy unalomba fljanak a versenyek.
"Mi voltunk a hrom csapat egyike, akik azt mondtk, ktelezv kellene tenni a kt killst, mert aggdtunk az egyszeri kerkcsere miatt" - fogalmazott Whitmarsh a 
BBC futam utni msorban.
"gy vlem, ezt a tmt fell kell vizsglnunk. De gy vlem, j lenne a Bridgestone-t is sztklnnk, hogy a versenyzsre alkalmasabb gumikat gyrtson, mert olyan szuperlgy gumikra van szksgnk, amelyek valban elhasznldnak 20 kr alatt. Egy szuperlgy gumival ennyit nem szabadna kibrni, s gy vlem, mg a kemnyebbnek sem, hiszen ha csak kszkdve tudnnk megcsinlni vele a verseny felt, akkor rknyszerlnnk a cserre."
"A gumik a versenyen sokkal kzelebb voltak egymshoz, mint arra szmtottunk, s ez meghatrozta a ltvnyossgot. Nem koptak komolyan, s a killst is csak azrt iktattuk be, hogy megprbljunk Nico (Rosberg) el kerlni. Aztn akkor mindenki kvetett minket."
"De ami a gumikopst illeti, akr 25 vagy mg tbb krt is meg tudtunk volna tenni a szuperlgyakon. Ha ezt meg lehet tenni a szuperlgy keverkkel, akkor kemnyebbekkel szinte annyit mehetnk, amennyit csak akarunk. A Forma-1-nek szrakoztatnak kell lenni. Be kell vonni az embereket a verseny trtnseibe. Ma nem a legjobb showt nyjtottuk, de tudjuk, hogy mindnyjunknak dolgozni kell ennek fejlesztsn" - tette hozz.
A tl tarts gumikon kvl Whitmarsh felvetette mg a dupla diffzorok felelssgt is, melyeket az FIA tavaly minstett leglisnak, idn pedig mr minden csapat akr ptette autjt.
"Szemly szerint gy vlem, a nagyobb kihvst jelent gumik fokoznk a ltvnyossgot. Abban is hiszek, hogy kt ktelez killst kellene bevezetni. Ma pldul, ha t kr utn bejtt volna a safety car, mindannyian rohantunk volna a boxba a kemnyebb gumikrt, s teljestettnk volna 49 krt meglls nlkl. Ez ltez veszly volt."
"gy vlem, a gumik alkalmat adnak erre, de nem akarom a felelssget a Bridgeston-re hrtani. Ez mindannyiunk problmja. Meg kell vizsglnunk a ktelez killsok krdst s a gumikat, hogy srlkenyebb vljanak. s dolgoznunk kell rajta, hogy az autk kzelebb tudjanak kerlni egymshoz, s hogy knnyebb vljon az elzs."
"Sajnos a mr mindenki ltal hasznlt dupla diffzor teljesen ez ellen volt ebben a kt vben, ezrt jvre meg kell szabadulnunk tle, br valsznleg ez pp egy vvel ksbbi idpont az idelisnl. Mit tehetnk ht idn? Dolgoznunk kell a Bridgestone-nal s lehetleg ktelezv kell tennnk a tbb killst a versenyen" - fogalmazott.
A szablyok vadkzi vltoztatshoz mindazonltal minden csapat beleegyezse szksges, ezrt fl, hogy a jelenleg kedvez helyzetben ll istllk nem adjk ldsukat a mdostsokra.
|